12 Ekim 2013 Cumartesi

Yetenek Sizsiniz Türkiye Tek Göz Sembolizmi

Uzun zamandır Acun Ilıcalı hakkında özel bir paylaşım yapmak istiyordum. Fakat sürekli projeler üretebilen sağlam bir yapımcı olduğu için her programını enine boyuna incelemek oldukça uzun bir zaman alacağına kanaat getirdim. Bu sebeple de kısım kısım ilerleyip bunu zamana yaymak çok daha mantıklı geldi.

İlk olarak Yetenek Sizsiniz Türkiye ile başlamak isterim. Kendi işlerimin yoğunluğu sebebiyle çoğu zaman televizyon izlemeye vaktim olmuyor. Ancak her izlediğimde de karşıma illa ki bir masonik sembol çıkıyor. Ya da algıda seçicilik olduğundan benim dikkatimi çeken sadece bu semboller oluyor, bilemem. 

Ama bildiğim bir şey var ki, Acun bey bu konuda en çok malzemeyi veren ünlülerimiz arasında bir numaradır. Yaptığı programlar ve kişisel tarzı -giyim, aksesuar vs.- açısından bu sıralamada zirveyi rahatlıkla zorlayabilir.

Bu akşam (12 Ekim 2013) televizyon izlediğim bir sırada karşıma Yetenek Sizsiniz Türkiye çıktı ve işin ucunda Acun olduğundan dolayı hemen dikkatlice izlemeye başladım. Adeta bir müfettiş edası ile tüm açıkları inceliyordum. Sonunda elime geçen görsel kanıt ise şu oldu:


Bir önceki yazımda; "Eğer ekranda Masonik semboller arıyorsanız yeteri kadar bilgi ve dikkat işinizi görecektir" demiştim. Bu formüle "Paranoyaklık" etkisini de eklememiz gerekiyor. Çünkü gerçeği arıyorsanız her şeye şüphe ile yaklaşmanız gerekir. Yukarıdaki resimde biraz zorlama gibi olsa da aslında tek gözü rahatlıkla fark edebilirsiniz. Yani aslında benim orada bulunan tek gözü kırmızı ok işareti ile belirtmeme bile gerek yok demek istiyorum. Gözünüz ile fark edemeseniz bile zihniniz bunu fark edip bilinçaltınıza depolama yapıyor.


Bazıları şimdi buna ışık hatası veya tesadüf diyecektir. Herkesin düşüncesine saygı duyuyorum tabi ki. Yani bu benim paranoyam bile olabilir. Kim bilir?


Bu son resmi de tesadüf diyebilecek arkadaşlar için paylaşmak isterim. Arkaplandaki ışıklandırma ve gölgelendirme sonucunda ortaya güzel bir İstanbul manzarası çıkıyor, evet. Ama ya gölgeler burada neyi simgeliyor dersiniz? Önceki resimlerde bulunan tek göz silüetinin kırmızı oklarla belirttiğim piramitvari gölgenin tam zirve kısmında bulunmasına ne dersiniz? Ve yerde bulunan yıldızın üstünde yarışmacıların durması şart koşulan noktanın yarattığı kamera açısına ne demeli?

Haklısınız, ben bir paranoyağım. Gerçekleri bilmek ve bunları kanıtlarıyla görmek beni paranoyak yaptı. Fakat işin kötü yanı, bu paranoyaların gerçeği yansıtmasıydı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder